vineri, 3 decembrie 2010

Presimtamant, de Adrian Paunescu

   Deja a venit iarna, deja se aud colindele si peste tot e plin de lumite in asteptarea Craciunului....dar parca ceva ne strica  bucuria asteptarii, visarii, parca ceva nu ne lasa sa fim senini si calmi ,cum ar trebui sa fim in aceasta perioada premergatoare Sarbatorilor. Acel ceva ce vine de sus de la guvern...care vrea sa mai taie cateva ceva...o indemnizatie de crestere a copilului, o pensie, un salariu...un om...Oare n-ar fi mai bine sa se taie pe ei insusi, cred ca ar fi mai intelept! Sunt foarte afectata de aceste lucruri, sunt mama...si nu vreau sa-mi las copilul mic de 1 an si 4 luni....ca sa ma duc unde ? La serviciu! Doamne, cum de n-am realizat unde? A si sunt si stimulata material...cu 500 de ron, o adevarata avere...cred ca am fost orbita si n-am vazut avantajele reintoarcerii mele in campul muncii. Nu, nu vreau...nu vreau sa pierd nici o clipa in viata baietelui meu pana la implinirea varstei de 2 ani! Mamici luati atitudine! Haideti sa nu ne lasam calcate in picioare! De fapt, Romani luati atitudine! Haideti sa nu mai fim presul lor!
   Si, ca sa va impulsionez mai mult va postez mai jos o poezie , a marelui Adrian Paunescu, ce caracterizeaza aceste vremuri nebune in care traim de 20 ani...



       Presimtamant

Va veni iarna, miroase a fulg, -
Taranii pun lemne-n soproane,
Si sfintii din mistice taine se smulg
Si incaruntesc in icoane.

Va veni iarna, la munte fac foc
Muntenii uitati de guverne,
Ei care nu au nici salarii, nici loc,
Ci doar existente eterne.
Va veni iarna si apele curg
Tragand dupa sine obarsii
Si-n scurtele zile cu vanat amurg
La geamuri de case bat ursii.
Va veni iarna curat si rapid,
Un rug pe sub brume se stinge
Si gura spre cer daca vreau s-o deschid
As spune, dar gura mea ninge.
Va veni iarna, iubito, e frig,
Un frig ce spre cerga ne mana,
Atata mai pot sa te rog si sa strig,
Da-mi aspra manusa de lana.
Va veni iarna, ba nu, a venit,
Caldura eu n-o voi gasi-o,
Ci trist am sa plec, garbovit, ostenit,
Prin muntii ce canta: Adio !
                     

Un comentariu: